Zdrowie i uroda – Żyj w zgodzie ze sobą!

Kasza jaglana wzmacnia organizm

Kasza jaglana

Robisz wszystko, by twoja rodzina na obiad otrzymywała, to co najlepsze. Pełnoziarniste makarony, brązowy ryż, chude mięso i ryby oraz mnóstwo warzyw to gwarancja kompletnego posiłku. Warto jednak dania, co jakiś czas, wzbogacić o kaszę jaglaną, która ma wiele prozdrowotnych właściwości. Kasza jaglana zastępuje nie tylko ziemniaki czy makaron, ale może być przepysznym deserem. Do tej pory nie był to popularny dodatek, ale ze względu na wszechstronność tego produkty coraz częściej pojawia się nawet w wykwintnej kuchni.

Jedną z zalet kaszy jaglanej jest wzmacnianie oziębionego organizmu, dowiedziono bowiem, że kasza ma wpływ na ogrzanie organizmu i powrót do formy. Kasza jaglana ma odczyn zasadowy, co jest korzystniejsze, szczególnie że większość z nas preferuje raczej zakwaszoną dietę. Wszelkie problemy żołądkowe będą mniej dokuczliwe po zjedzeniu kleiku z kaszy jaglanej. Poprawi się metabolizm i zniknie uczucie pełności. Co równie ważne, kasza jaglana jest wolna od glutenu, dlatego zarówno osoby uczulone jak i dzieci bez obaw mogą jeść ten produkt zbożowy. To pozwala wzbogacić okrojoną dietę o ważny składnik, niezbędny do prawidłowego rozwoju.

Lekkostrawna kasza jaglana powinna być podstawą każdego posiłku. Warto wprowadzić ten produkt do codziennego menu ze względu na szereg prozdrowotnych właściwości. Kasza bogata jest w różne składniki odżywcze, dzięki czemu zapewnia zdrowie i witalność. Po pierwsze zawarta w kaszy jaglanej krzemionka to recepta na zdrowe stawy oraz doskonałą kondycję skóry, włosów i paznokci. Szara cera, matowe włosy i łamliwe paznokcie będą już tylko wspomnieniem. Ponadto krzem pozytywnie działa na kości, zabiegając ich łamliwości oraz przyspieszając proces regeneracji. Krzemionka przeciwdziała też nadmiarowi cholesterolu w organizmie, jest też bardzo pomocna w wcale ze zbędnymi kilogramami.

Kasza jaglana to źródło witamin z grupy B, lecytyny oraz składników mineralnych – magnezu, wapnia, fosforu, potasu oraz żelaza. Oznacza to, że dzięki regularnemu spożywaniu kaszy jaglanej pod różnymi postaci będziemy mięć lepszą pamięć i koncentrację. A za sprawą zawartej w niej antyoksydantów, zneutralizowane zostaną wolne rodniki. Kasza jaglana jest niezastąpiona na śniadanie. Sycąca i smaczna może być podawana z mlekiem i bakaliami. Daje energię na cały dzień, a nie zawiera tuczących dodatków. Pasuje również do mięs oraz jako składnik wypieków, tworząc nietypowe, ale przede wszystkim zdrowe danie bądź deser.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *