Zdrowie i uroda – Żyj w zgodzie ze sobą!

Dieta Shred – czy jest skuteczna?

Dieta Shred

Dietę Shred stworzył amerykański lekarz Ian Smith, a rozsławił ją m.in. prezydent USA – Barack Obama. Wyróżnia się ona tym, że osoby ją stosujące mogą normalnie jeść oraz komponować posiłki, które nie będą wymagały ogromnych sum pieniędzy. Ponadto osoby będące na tej diecie nie muszą martwić się o efekty jo-jo, gdyż jej efekty są trwalsze niż w przypadku innych diet.

Czas trwania diety

Dieta Shred to sześciotygodniowy plan, którego nie wolno przerywać, choć po upływie tego czasu można kontynuować ten cykl.

Zasady diety Shred

Dietę Shred charakteryzuje przestrzeganie 6-7 posiłków w ciągu dnia, podniesienie poziomu energii, planowanie wyznaczonych pór posiłków, stosowanie posiłków zastępczych, czyli przekąsek, spożywanie dań o niskim poziome glikemicznym oraz przygotowywanie smacznych, a przede wszystkim niedrogich dań. Jej celem jest „rozszarpanie” (z ang. „shred”) tłuszczu i radykalne rozprawienie się ze zbędnymi kilogramami. Dzięki tej diecie można nauczyć się dokonywania mądrych wyborów żywieniowych, co też przyda się po zakończeniu jej stosowania oraz uniknięciu bycia na wiecznej diecie.

Dieta Shred podzielona jest na  6 faz siedmiodniowych: wprowadzenie, wyzwanie, transformację, wspinanie się, oczyszczanie i wybuch. Podczas każdej z faz należy przestrzegać regularności posiłków oraz ich ustalonych pór spożywania, które należy jeść co 3-4 godziny, nawet jeżeli nie czujemy głodu.

Wartość energetyczna przekąsek nie powinna przekraczać 100-150 kcal i nie powinno się dublować posiłków, czyli nie można jeść tego samego dania dwa lub więcej razy w ciągu dnia. O ile to możliwe, nie powinno się jeść również tego samego posiłku na każde śniadanie.

Efekty diety Shred

Średni spadek wagi u osób stosujących dietę Shred wynosi od 9 do 12 kilogramów (podczas jednego sześciotygodniowego cyklu). Jak podają badania spadek ten utrzymuje się w sposób trwały, w przeciwieństwie do innych metod odchudzania.

Dla kogo jest dieta?

Dieta Shred polecana jest przede wszystkim tym osobom, które nie mogły wcześniej przekroczyć tzw. fazy plateau. Faza plateau oznacza, iż waga przestała spadać, mimo podejmowanych wysiłków oraz stosowania się do dietetycznych wskazówek.

Przeciwwskazania do stosowania

Diety Shred nie powinni stosować diabetycy, rekonwalescenci oraz ci, którzy mają problemy z niskim poziomem cukru we krwi. Z jej utrzymaniem mogą mieć także problemy osoby cierpiące na chroniczny brak czasu i zabieganie, gdyż wymaga ona szczegółowego przestrzegania planu oraz przygotowywania wielu posiłków i przekąsek na dobę.

Na jakich produktach bazuje?

Ta kuracja odchudzająca bazuje na piciu dużej ilości wody (gazowanej, niegazowanej, smakowej). Należy unikać dodawania cukru do napojów oraz dań. Wolno spożywać świeże warzywa i owoce, choć dopuszczalne są także te z puszki czy mrożone bez dodatku cukru. Należy unikać smażonych potraw, tłustego nabiału, chipsów, pączków, słonych przekąsek i słodyczy oraz zup z mięsem, śmietaną i ziemniakami. Żółtka jaj można spożywać maksymalnie 2 razy w tygodniu.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *